TOP světoví blogeři radí začínajícím blogerům – tady je výsledek

Požádal jsem nejslavnější světové blogery o to, co by poradili začínajícím blogerům.

Zda by se měli v prvním roce blogování soustředit na SEO a linkbuilding a jakých chyb by se měli vyvarovat. Tyto rady měli shrnout ve dvou až třech větách.

TIP: Pokud tápete nad tím co je SEO a linkbuilding, doporučuji si projít tyto dva články:

Co je SEO

Linkbuilding

I přes to, že jsou dennodenně zavaleni stovky emaily a silně pochybuji o tom, že odpovídají na každý, tak…

Světe div se, dostal jsem odpovědi!

Abych byl upřímný, nečekal jsem, že by mi odepsali (někteří opravdu ne).

Vždyť tohle je úplně jiný level. Mistři v oboru, co díky blogování a dalším aktivitám vydělávají tisíce dolarů měsíčně a přednáší tisícům lidí.

Nyní vám předkládám všechny odpovědi, které jsem obdržel. Troufám si říci, že na českém internetu se toto téma ještě neobjevilo.

Jste připraveni?

Pojďme na to!

Brian Solis – http://www.briansolis.com/

Brian Solis

Brian Solis je hlavním digitálním analytikem ve společnosti Altimer Group, řečník, bloger a autor několika bestsellerů.

Jeho blog byl jmenován jako jeden z nejlepších a nejvlivnějších marketingových a obchodních blogů na celém světě.

Je vyhledávaný řečník, který sdílí vizi a zkušenosti skrze klíčové myšlenky prostřednictvím prezentací na konferencích a různých akcích po celém světě.

Pomáhá organizacím pochopit a přijmout dynamiku definující vzestup digitální transformace a inovace, která je spojená s digitálním životním stylem.

Předním značkám, celebritám a startupům pomáhá rozvíjet nové obchodní příležitosti, získat přístup na zahraniční trh a modernizovat podnik, tzv. digitální transformace.

Je také pravidelným přispěvovatelem do významných publikací jako je Forbes a je oficiálním influencerem profesní sítě Linkedin.

Jeho rada zní:

Blogovat dnes mohou všichni, ovšem vytvořit si svým pohledem na věc a svými názory komunitu čtenářů, to se povede málokomu. Pro začátek si zkuste odpovědět na následující otázky…
Kdo je vaším čtenářem? Koho dnes tento čtenář sleduje?
Je váš pohled na věc a styl psaní v něčem unikátní? V čem jste jedineční?
Co můžete ostatním nabídnout?
Pak nastavte svůj kurz.
Vytvářejte obsah. Své postoje a názory neúnavně sdílejte se světem. Přispívejte i mimo svůj blog. Pokud něco vyvolá diskuzi, bavte se s těmi, kdo se do ní zapojí. Buďte majákem.

Mark Schaefer – https://www.businessesgrow.com/

Mark Schaefer

Mark W. Schaefer je celosvětově uznávaný řečník, pedagog, obchodní poradce a autor blogu businessgrow – což je jeden z nejlepších marketingových blogů na světě.

Mark pracoval jako globální prodejce, PR či na různých marketingových pozicích po dobu 30 let. Nyní poskytuje poradentské služby.

Jeho specializace jsou marketingové strategie a sociální média. Mezi jeho klienty patří globální značky jako Adidas, Dell, The U.S. Air Force a britská vláda.

Mark Schaefer je opravdu uznávaný díky jeho odborným znalostem v digitálním marketingu.

Vystupoval například v CBC news, BBC, CNN, The Wall Street Journal, The New York Times a v dalších publikacích.

Jeho rada zní:

Jsou to velké, komplikované otázky; neexistuje žádná univerzální odpověď, která by byla platná pro všechny. Pro mnoho firem je z dlouhodobého hlediska důležité vytváření odkazů na vlastní stránky, často to však tlumí kreativitu a originalitu, a může to dokonce BRZDIT váš vývoj. Píšu o tom v tomto článku: https://www.businessesgrow.com/2015/01/14/seo-and-content/
Na začátku je nejdůležitější hlavně to, zda máte dost odvahy ukázat světu své srdce a sdílet s ním svůj vlastní příběh. Abyste se odlišili od konkurence, musíte být něčím jedineční. A abyste byli jedineční, musíte sdílet své vlastní názory. Tam žádnou konkurenci nenajdete – jste unikátem. To by si měl zapamatovat každý začínající bloger. Nekopírujte ostatní. Buďte sami sebou.
Pokračujte, i když si nejste jistí, jestli někoho zajímáte. Vášeň je běžná, vytrvalost je výjimečná!

Steve Pavlina – http://www.stevepavlina.com/
Steve Pavlina

Steve Pavlina je široce uznáván jako jeden z nejúspěšnějších blogerů osobního rozvoje na světě.  Jeho práce přilákala na jeho blog více než 100 miliónů uživatelů.

Mezi jeho nejznámější pokus byl zabýváním se „vícefázovým spánkem“.

S tím související článek vyšel dokonce v The Guardian a dalších novinách a časopisech. Například The New York Times či Daily News.

Vydal knihu „Osobní rozvoj pro chytré lidi“, což dalo výrazný podnět k tomu, že se začaly tvořit spousty blogů o osobním rozvoji, a to v Německu ale i u nás v ČR.

Jeho rada zní:

Myslím, že pro každého blogera je velmi přínosné, když využije každé příležitosti, aby se se svými čtenáři sešel osobně. Já to praktikuji často – pomáhá mi to, abych se příliš nevzdálil od svých čtenářů a od toho, jak myslí, co cítí a jak vnímají realitu. Během dopoledne se mám s jedním čtenářem sejít v kavárně Starbucks (protože venku leje jako z konve)… a s dalším mám schůzku ve středu.
Pro ty, kdo hodně píšou, je často obtížné odložit na chvíli všechny nápady a rady, otevřít svou mysl a naslouchat. Pokud však svým čtenářům chceme skutečně porozumět, pokud pro ně mají naše slova něco znamenat, musíme jim být ochotni naslouchat.

Joel Klettke – http://businesscasualcopywriting.com/

Joel Klettke

Joel Klettke je copywriter a bloger s mnohaletými zkušenostmi. Pomohl už spoustu firmám k lepším výsledkům.

Jeho rada zní:

Má rada pro všechny začínající blogery: soustřeďte se na JEDNO téma, o kterém budete psát dobře a často. Snažte se, abyste se stali člověkem, o němž se ví, že rozumí „________“; někým, jehož blog si najdu ve chvíli, kdy chci danému tématu porozumět hlouběji. Ostatní díky tomu pochopí, kým jste a o co vám jde.

David Meerman Scott – http://www.davidmeermanscott.com/

David Meerman Scott

David Meerman Scott je online marketingový stratég, bloger, řečník a autor několika knih o marketingu.

Jeho kniha nová pravidla marketingu a PR byla přeložena do 28 jazyků a je používána ve stovkách univerzit a obchodních škol po celém světě. Bylo prodáno více než 350 tisíc kopií.

Jeho rada zní:

Vzdělávejte a informujte; nepřerušujte a neprodávejte.

Chris Guillebeau – https://chrisguillebeau.com/

Chris Guillebeau

Chris Guillebeau je autor literatury, bloger a řečník. Je velmi známý díky svému blogu a knížce “The Art of Non Conformity”. Na tomto svém blogu píše o podnikání, cestování a témat týkajících se osobního rozvoje.

Jeho popularita blogu rapidně vzrostla poté, co publikoval “A Brief Guide to Wolrd Domination in 2008“, v překladu “Stručný návod ke světové nadvládě v roce 2008”.

Po tomto úspěchu mu Alexa rank doslova “vyletěl” pod 30 tisíc a nyní patří mezi TOP 15 tisíc nejnavštěvovanějších webových stránek v USA.

Jeho rada zní:

Vždy přemýšlejte nad tím, proč by ostatní mělo zajímat, co jim chcete říct. Všichni jsme dost zaneprázdněni.

John Rampton – http://www.johnrampton.com/

John Rampton

John Rampton je podnikatel, bloger, influencer a tzv. konektor (spojuje ty, kteří sami ve svém oboru dosáhli vynikajících výsledků.)

John byl nedávno jmenován jako 3 nejlepší z TOP 50 online influencerů na světě velice známým magazínem entrepreneur.com. Taktéž byl jmenován na forbes.com jako významný blogový expert.

Byl oceněn jako jeden z TOP 10 nejvlivnějších PPC odborníků na světě za poslední 3 roky.

Pracoval pro celosvětové značky jako například Adobe, TreeHouse či Dell.

Jeho rada zní:

Pokud se pouštíte do nového projektu, zamyslete se, jestli jste pro věc opravdu zapálení. Pokud to děláte jen kvůli penězům, za pár měsíců s tím přestanete; jestliže je to pro vás skutečně důležité, jestliže je to vaše vášeň, můžete u toho vydržet celé roky.

Sean Ogle – https://www.locationrebel.com/

Sean Ogle

Sean Ogle je bloger, který pracuje na vytvoření malé firmy, jež bude lidem schopna pomáhat v tom, aby každý mohl pracovat z libovolného místa na světě – tudíž jistou svobodu a flexibilitu v podnikání.

Byl zmíněn například ve forbes.com, entrepreneur.com, BBC news a mnoha dalších.

Jeho rada zní:

Nejlepší rada, kterou bych mohl dát začínajícím blogerům? Snažte se o jednu věc – zásadovost. Zásadovost například v tom, kolik úsilí blogování věnujete a kdy a jak zveřejňujete nové příspěvky. Buďte zásadoví nejen tehdy, když se vám daří, nýbrž i ve chvílích, kdy všechno vypadá černě. Pokud se jí budete držet, zásadovost vás vždy odmění úspěchem.

Therese Schwenkler – http://www.theunlost.com/

Theresa Schwenkler je blogerka, která pracuje na projektu theunlost.com. Ten sklízí velké úspěchy. Pro tento blog se rozhodla z důvodu, že chtěla přinést na trh něco nového, protože se ji zdálo, že skoro všechny blogy jsou nudné.

Therese Schwenkler

Její rada zní:

Moje rada? Blogovat pro radost, nikoliv za účelem dosažení nějakého konkrétního výsledku. Když je vaším cílem cesta, všechno jde snadněji.

Tohle byly všechny odpovědi, které mi přišly prostřednictvím emailu či messangeru.

Co říkáte?

Věřím, že to bylo přínosem pro všechny začínající blogery, kteří se rozhodli do toho pořádně praštit.

Pokud se budete těchto rad držet, věřím, že k úspěchu budete mít velice blizoučko.

Jaký máte názor?

Podělte se s nimi do komentářů a pokud pro vás byl článek přínosem podpořte jej sdílením a ukažte ho svým kamarádům.

POZOR: Článek budu aktualizovat, protože mi někteří blogeři napsali, že se mi ozvou později.

Mezi takové je například opravdu světoznámý Ramsay Taplin a jeho blogtyrant.com, který vystupoval ve Forbes, MOZu, CoppyBlogger, QuickSprout a plno dalších.

TOP světoví blogeři radí začínajícím blogerům – tady je výsledek
5 (100%) 1 hlas[ů]

Získej exkluzivní marketingové tipy

Tyto tipy sdílím jen se svými odběrateli!

Viktor Holas

Zabývám se online marketingem, který naplno využívám u svých klientů, ale hlavně na svých projektech. Nepotřebuji dovolenou, moji práci miluji.

4 Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněná. Povinné pole jsou označena *

  • Skvělý článek!
    Úplně mě nabudil a jsem neskutečně motivovaná k tomu se zlepšovat… Budu si ten článek číst možná každý týden, abych nepřestala přispívat na svůj blog 😀 🙂

    Odpovědět
    • Jsem rád, že se líbil 🙂 Jak říká Mark Schaefer: “Vytrvalost je výjimečná”. Pokračuj 🙂

  • Skvělý článek a výborný nápad oslovit skutečné autority v oboru. Děkuji Vám za něj, určitě se mi coby blogerskému elévovi budou hodit.

    Odpovědět
    • Děkuji. Doufám, že Vám pomohl a částečně motivoval 🙂