Případová studie: Za jak dlouho lze vytvořit výdělečný projekt

Návštěvnost

Usilovně pracuji na spuštění vlastního eshopu pod svou vlastní značkou a nový článek, který jsem měl v plánu zveřejnit již na začátku června bohužel publikuji až nyní.

Tato případovka by měla sloužit jako inspirace k vaším novým projektům, či být motivací to alespoň zkusit a řádně to roztočit.

Každý neustále tvoří samé strategie, debatuje, přemýšlí jak a co udělat lépe a pak zase ještě lépe, pořád dokola – obrovská ztráta času.

Důležité je začít. Vyšperkovat projekt budete moci během procesu a věřte mi, je stále co zlepšovat.

Tento článek není o tom jak vydělat obrovské sumy, ale ukázka toho, že když se člověk bude věnovat nějakému projektu naplno, má šanci uspět v čemkoliv.

O jaký projekt se jedná?

Jedná se o projekt svobodavsem.cz. Web je zaměřený na téma veganství, tedy velice specifický obor s nepříliš velkým trhem.

Byl projekt úspěšný?

Jak se to vezme. Pro někoho ano, pro někoho nikoliv. Za mě ani to, ani to.

Momentálně ale není pro mě výhodné v něm pokračovat a topit v něm čas, hlavně z důvodu nového eshopu, který budu spouštět a na kterém jsem usilovně pracoval přes 8 měsíců.

Nutno ale podotknout, že projekt není ztrátový. Nevložil jsem do něho nějakou obrovskou sumu, spíše směšné částky + vlastní čas, což by se dalo považovat za nejdražší investici.

Web něco málo měsíčně vydělá a pro někoho, kdo začíná to může být dobrý odrazový můstek.

Co je třeba brát v úvahu:

  • Jedná se o obor, který není tolik konkurenční – o to nám jde. Šance zde prorazit je poměrně jednodušší.
  • Web už běžel 6 měsíců, ale nic se s ním nedělalo.
  • Projekt se nevyužil na 100 % – věřím, že kdybych se mu věnoval více, výsledky by byly daleko lepší.

Návštěvnost a monetizace

Na projekt jsem získával pouze organickou návštěvnost z vyhledávačů , více se o tom rozepíšu níže v článku.

Monetizace probíhala pomocí affiliate – programy ale nejsou nějak extra výhodné a stálo za zvážení, jestli do toho vůbec jít. Nakonec jsem si řekl, že to zkusím.

Jaké byly varianty monetizace, které se na webu daly využít?

  1. Recenze na doplňky stravy, potraviny, kosmetiku (biomana, bioma, sklizeno, veganské proteiny a další).
  2. Katalog restaurací, které nabízí rozvoz hotových jídel (bohužel, damejidlo.cz nenabírá další affiliate partnery, takže tato možnost padla).

Určitě by se toho dalo vymyslet daleko více, kupříkladu prodej vlastních triček s nějakými motivy či prodej vlastních “cool” flašek na ovocné nápoje.

Je to ale sezónní záležitost a jednalo by se o poněkud větší žrout času, bohužel na další hlubší analýzy nemám dostatek času.

Flašky na ovocné nápoje

Na tomto projektu jsem usilovně pracoval pouze MĚSÍC – tato doba stačila na to, abych zvýšil organickou návštěvnost za pouhých 6 měsíců (doba, kdy se projevily veškeré změny) o 802,26 %.

Jak jsem toho dosáhl?

Žádné úspěšné strategie, které mám v „merku“ z jiných projektů nečekejte. Použil jsem 4 krokovou formuli, která nastartuje Váš obsah na webu.

Tento proces funguje v každém odvětví a pomůže Vám získat cílené návštěvníky a překonat tak silnou konkurenci.

Tady je zkrácená, ale účinná verze, která zkrátka funguje.

  • Analýza klíčových slov a konkurence
  • Tvorba obsahu
  • Optimalizace on page faktorů
  • Propagace obsahu + link building

Teď si pravděpodobně říkáte: „Viktore, vždyť to je tak jednoduché.“

A máte pravdu, není to komplikované – to je na tom to nejlepší.

Ale funguje to velice dobře, více než si dokážete představit.

Jak jsem se již zmiňoval na začátku článku, veganství je poněkud specifický obor, který není natolik u nás rozšířený, ale budoucnost v něm přece jen je.

Veganství Google Trends statistika

Zájem v průběhu času o veganství v ČR

Na úvod si povíme něco o trhu.

Dle analýzy největší konkurenti v oboru dosahují denní návštěvnosti zhruba 450 UIP denně, což není nikterak závratné číslo na to, jakou dobu se na trhu pohybují.

NávštěvnostNávštěvnost

Berte to jako orientační údaj, není to přesné a ani se to přesně změřit nedá, například na mém projektu to ukazuje úplný nesmysl (je to nejspíše dané tím, že aktuální návštěvnost je tam právě teprve 6 měsíců a sbírají se teprve potřebná data)

Dle vyhodnocení jsem také zjistil, že více jak 80 % návštěvnosti jim přichází především z různých receptů, nikoliv ze slovních spojení přímo spojené s veganstvím, na které jsem se já soustředil nejvíce.

Klíčová slovaKlíčová slova

Dále jsem odhalil, že konkurenti mají velkou základnu příznivců na Facebooku a tahají spoustu trafficu právě odtud.

Procentuální návštěvnost

Nákupní chování veganů

Tento bod by se dal rozdělit na dva tábory lidí.

  1. Ostřílení vegani, kteří spoléhají na svou osvědčenou rutinu a nehodlají zkoušet různé produkty.
  2. Začínající vegani, jenž hledají ty správné suroviny či doplňky s kterými hodlají každý den nově pracovat.

Zajímavá pro mě byla zejména druhá skupina, tedy ta začínající.

Rozhodl jsem se využít různá slovní spojení, která jsou velmi úzce spjatá s počátky veganství (důvody proč se stát veganem, jak vypadá správný veganský jídelníček, jaké potraviny na trhu jsou, atp.).

Pojďme si nyní projít všechny 4 kroky velmi snadné strategie, včetně názorných příkladů jak jsem právě u tohoto projektu postupoval.

#1 Analýza klíčových slov a konkurence

Hledání vhodných klíčových slov je pravděpodobně nejméně zábavný úkol, ale může to být zlatý důl, když zvolíte ty správná.

Co analýzou zjistíme?

  • Posoudíme potenciál trhu (na základě měsíčního objemu vyhledávání)
  • Umístíme se na předních pozicích vyhledávačů rychleji zvolením méně konkurenčních slov, tzv. long tailové výrazy
  • Maximalizujeme návštěvnost cílením na taková klíčová slova, na která se konkurence ve vyhledávači neumisťuje vůbec nebo umisťuje hůře
  • Můžeme cílit na taková slova, která budou více konverzní a získáte díky nim více objednávek
  • Seřadíme si různá klíčová slova se záměrem vyhledávání v různých fázích nákupního procesu neboli cesty nakupujícího

Jak najít ty správná slovní spojení, tak na to využijeme pár šikovných nástrojů.

Asi ty nejzákladnější jako Keyword Planner od Googlu či návrh klíčových slov od Seznamu všichni známe.

I tyto nástroje jsem při analýze využil, v této případovce Vám ale ukážu i jiné, které jsem použil a používám je při každém projektu.

  1. KW Finder – https://kwfinder.com/

Tento nástroj je placený a ve free verzi nedovoluje prakticky nic, investice se ale jistě vyplatí. Postup je stejný jako v Keyword Planneru.

Napíšeme si nějaké obecné klíčové slovo našeho oboru, zvolíme destinaci, jazyk a vyhledáme.

KW finder - vyhledávání

K dispozici jsou i filtry, kde si můžete více specifikovat Vaše požadavky k vyhledávání těch relevantnějších dotazů.

KW Finder - FilterVyexportujeme si klíčová slova a zkontrolujeme si podrobně každé klíčové slovo a zdali bude pro vás relevantní a zajímavé, přehledně si je označíme.

Já vybral například klíčové slovo “veganské potraviny”.

Veganské potraviny klíčové slovo

Přehled klíčového slova veganské potraviny

Otázka zní proč.

Měl jsem pro to několik důvodů.

  • Má docela přijatelné číslo mesíčního objemu vyhledávání
  • Relevantní k mé cílové skupině – začínající vegani, kteří hledají veganské potraviny
  • Jedná se o téma, které bude snadné důkladně a odborně sepsat
  • Ale to hlavní – toto spojení má mnoho příbuzných long tailových variací, na které můžu natahat cílený traffic.

Spousta lidí dělá právě v tomto obrovskou chybu, soustředí se pouze na jedno jediné slovo, které si pomocí nástroje či jakýmkoliv jiným způsobem našel.

Tímto přichází o mnoho long tailových výrazů, na které se může dobře umisťovat.

Zatímco “veganské potraviny” mají 210 měsíčních vyhledávání, větší objem jsem získal ze souvisejících spojení.

  • veganské potraviny v supermarketech
  • vegan potraviny lidl
  • vegan potraviny kaufland
  • veganské eshopy/vegan e shop/vegan shop
  • robi maso cena

Všechna tato spojení jsem nějakým způsobem zapracoval do obsahu – nemusí být přesně v tomto znění, snažte se tvořit obsah pro lidi a vždy z toho vznikne přirozený výsledek se všemi slovními spojeními.

Keyword Planner a další jsou dobré nástroje, ale mají jednu velkou nevýhodu – ukazují stejné výsledky všem (včetně vašich konkurentů).

To je důvod, proč tolik klíčových slov, které vám jsou zobrazeny jsou konkurenční.

Existuje ale několik jednoduchých strategií, díky kterým lze najít související slovní spojení, jenž konkurenci zkrátka chybí.

Vyhledejte dané klíčové slovo ve vyhledávači, scrolujte dolů a uvidíte zde „související vyhledávací dotazy“.

Související dotazy veganské potraviny

Bingo!

To je přesně to, co potřebujeme. Tyto slovní spojení zapracujte do vašeho obsahu.

TIP: Opět si vezměte ze souvisejících dotazů některé slova a opět je vyhledejte a koukněte se na související dotazy. Tímto způsobem můžete nalézt další zajímavé příležitosti.

Dalším způsobem, jak najít skvělé příležitosti je přes nástroj SEMrush, opět placený.

V tomto případě mi ale nepomohl, jelikož se dle mého názoru jedná o málo vyhledávané spojení.

Nicméně ukážu Vám, na jakém principu funguje a jak můžete najít další klíčová slova vhodná do vašeho obsahu.

SEMrush mi jak jsem uváděl nenabídl nic, ale poskytl mi pár slov, které bych mohl možná využít. No, nevyužiji je :D, ale ukážu vám na nich, jak to funguje.

Zadáte do vyhledávacího pole vaše klíčové slovo a kliknete na hledat.

Klíčové slovo SEMrush

Nástroj Vám opět poskytne plnohodnotné statistiky tohoto slova. Co je pro nás ale v tuto chvíli důležité a kvůli čemu to děláme jsou tzv. related keywords, tedy podobná klíčová slova.

Z toho by nám mohlo něco kápnout.

Related Keywords

Jak vidíte, je tam spoustu zajímavých příležitostí na co můžete cílit – při zobrazení celého reportu si můžete prohlédnout opět bližší velmi užitečné statistiky. Výsledky si pak lehce vyexportujete.

Snadné, že?

Ještě jeden jednoduchý způsob tu je, a to prostřednictvím šmírování konkurence.

Zadáte klíčové slovo do vyhledávání, objeví se vám ve výsledcích konkurenti. Prokliknete se na jejich stránky a zkopírujete si URL.

Využít můžete opět SEMRush, ale i Keyword Planner. Ve vyhledávání vložíte URL do vstupní stránky a kliknete na tlačítko “získat návrhy”.

Keyword Planner - konkurence

Od teď už je to manuální práce, vyfiltrujete si ještě méně konkurenční slovní spojení a vyexportujete si výsledky do tabulky.

Ručně pak procházíte slovo od slova a hledáte relevantní k vašemu klíčovému slovu.

Tímto způsobem můžete nalézt mnoho long tailových výrazů.

Tyto techniky Vám uspoří mnoho času.

Pozor na častou chybu.

Klíčová slova s malým objemem měsíčního vyhledávání jsou méně konkurenční, že?

Ne tak docela. U žádného slovního spojení neznáte přesnou konkurenci pokud si neuděláte průzkum.

Věnujte pozornost především:

  • DA – domain authority webu, které se umisťuje na dané klíčové slovo.
  • Typ a kvalita obsahu na webu
  • Počet zpětných odkazů

Tím, že provedete důkladnou analýzu a zvážíte všechny své možnosti, ušetříte spoustu času a úsilí, které by bylo velmi zbytečné zahodit pro slovo, na které nemáte šanci uspět.

Jak analyzovat Vaší konkurenci?

Předvedu Vám důkladně, jak jsem analyzoval konkurenci na klíčové slovo “proč být vegan” a kompletně jej optimalizoval abych se lépe umisťoval.

Analýza klíčového slova proč být vegan

Analýza klíčového slova

Jako první, nainstalujte si rozšíření MOZbar a poté vyhledejte klíčové slovo. Zapněte rozšíření, vraťte se zpátky na výsledky vyhledávání.

MOZbar - rozšíření chrome

Uvidíte velmi užitečná data jako jsou:

  • DA (domain authority)
  • PA (page authority)
  • Počet zpětných odkazů, které vedou na danou stránku

Analýza konkurence

Každý z těchto faktorů vám ukáže, jak moc náročné je umístit se na dané klíčové slovo.

Pokud se podíváte na výsledky a mnohé z nich budou mít nízkou DA, PA či počet zpětných odkazů, pravděpodobně se budete na toto klíčové slovo lépe umisťovat.

Stále ještě není hotovo…

Dále zmapujte, zda konkurence používá klíčové slovo v:

  • Nadpisu
  • URL
  • V popisu
  • V samotném textu (případně kolikrát, v jakých variacích)
  • V ALT popiscích

Následně se soustřeďte na typ obsahu konkurentů na dané klíčové slovo, konkrétně:

  • Délka obsahu
  • Využití obrázků, videí, případně nějaké infografiky
  • O jaký typ obsahu se jedná (případová studie, návod, atd.)
  • Zda je obsah aktuální či nikoliv
  • Zdá má obsah nějaké sdílení na sociálních sítích

Analýza obsahu konkurence

Jak máte možnost vidět, všechny výše zmiňované faktory jsou pro mě velmi příznivé.

Co mi nehraje do karet:

  • Web má poměrně slušnou historii

Co mi naopak do karet hraje:

  • Nemá optimalizované on page faktory
  • Článek není již spoustu let aktualizován
  • Článek má sice slušnou délku, viz. screen, ale veškerá struktura obsahu je na nulové úrovni
  • Na článek nevedou žádné zpětné odkazy
  • Není zde žádná viditelná podpora ze strany sociálních sítí

Co jsem se tedy díky analýze dozvěděl?

  • Vzhledem ke specifickému oboru, přijatelný objem měsíční návštěvnosti
  • Slabá konkurence
  • Příležitost vymyslet a vytvořit relativně lepší obsáhlý a cílený obsah

Je čas tvořit…

#2 Tvorba obsahu

Při tvorbě obsahu by si každý měl uchovat v paměti jednu základní věc: „Chci vytvořit ten nejlepší obsah na toto téma“.

Proč?

Jaké výsledky Google upřednostňuje?

Nejlepší a nejrelevantnější obsah, který splní přesně to, co uživatel hledal.

A velmi snáze se propaguje hodnotný a dlouhý obsah, a to i v souvislosti se získáváním zpětných odkazů.

Například právě na tento článek – https://www.svobodavsem.cz/proc-byt-vegan/ jsem získával informace celý jeden den, než jsem ho dal dohromady.

Průzkum a sesbírání dostatečných informací je opravdu časově náročný proces.

Článek je dlouhý přes 2000 slov.

Počet slov článku

Taktéž obsahuje rychlou navigaci (obsah článku).

Mějte na paměti, že tohle je velmi vhodná součást každého dlouhého obsahu, protože Google často zařadí některé z těchto odkazů do výsledků vyhledávání.

Obsah článku

To vám pomůže vyniknout v SERPu a zvýšit CTR.

Odkazy SERP

Využijte svůj selský rozum.

Podívejte se, co konkurence udělala špatně nebo neudělala vůbec, snažte se to vystihnout a poskytnout čtenářům přidanou hodnotu, kterou u konkurence zkrátka nenajdou.

Pokuste se obsah vytvořit ve všech směrech lépe:

  • Délka
  • Aktuální informace
  • Design

Více podrobností se dozvíte v mém starém návodu, jak správně naformátovat článek aby se lépe četl jak uživatelům, tak vyhledávačům.

Nyní máme připravený obsah a vrhneme se na další bod, tím je důkladná optimalizace on page faktorů.

Vlastně všechno je v SEO důkladné, pokud chceme opravdu TOP výsledky 🙂

#3 On-Page optimalizace

Ve zkratce – on page faktory jsou prvky webových stránek, které ovlivňují pozice ve vyhledávačích.

Lépe řečeno, jsou to hodnotící faktory Googlu na jejímž základě hodnotí weby.

Vlastně těmito prvky říkáte Googlu následující věci:

  • O čem vaše stránka vlastně je
  • Na jaké klíčové slova se chcete umisťovat
  • Jak hodnotný je váš obsah pro potencionální návštěvníky

Musíte se ujistit, že váš obsah je vhodně optimalizován pro vaše cílová klíčová slova.

Správná on page optimalizace ve skutečnosti nezabere tolik času, zde je pár důležitých bodů, na které bych doporučoval se soustředit.

Více o on page faktorech se dočtete opět v mém starším článku, a to zde.

Na co se tedy soustředit?

  • Správné umístění klíčových slov (titulek, description, nadpisy, obsah článku, ALT popisy obrázků)
  • Využití různých synonym klíčových slov (LSI)
  • Použití obrázků, videí či dalších multimédií
  • Interní a externí prolinkování
  • Rychlost načítání webu

Jak vypadala moje on page optimalizace obsahu?

Správné umístění klíčových slov

Vaše klíčové slovo by mělo být umístěno na následujících místech

Meta titulek a description

Titulek a description článku

Ve vyhledávači se pak bude zobrazovat toto

Pozice článku

URL adresa – dle vyjádření Googlu, prvních 3-5 slov v URL jsou hodnotícím faktorem, zkuste tedy své klíčové slovo zakomponovat ihned na začátek adresy URL.

URL článku

V nadpise H1 – hlavní nadpis článku (Googlu tak snáze pomůžete pochopit obsah)

Proč být vegan nadpis H1

V prvních 100 slovech (v prvním odstavci článku)

Proč být vegan odstavec

V podnadpisech

Podnadpis klíčové slovo

V navigačním menu obsahu článku

Navigační menu obsahu

V ALT popiscích obrázků – vše přirozeně a napište přesně co se na obrázku nachází

ALT popisek obrázku - proč být vegan

V samotném obsahu článku v různých variacích

Klíčové slovo variace

Klíčové slovo variace

Využití LSI klíčových slov (synonyma)

Tenhle bod mnoho lidí nedělá co jsem si všiml a je to obrovská chyba. Google používá synonyma k určení relevantnosti stránky a někdy i kvality.

Navíc můžete natahat na stránku další návštěvníky pomocí long tailových výrazů.

Uvedu příklad na mém článku.

Jak můžete vidět níže na screenu, na článek mi chodí i nějací návštěvníci na LT výraz jako „proč být vegetarián“, atd.

Proč být vegetarián klíčové slovo

Zahrňte slovo do obsahu i když se v Keyword Planner nezobrazuje žádný objem vyhledávání. Váš obsah bude více relevantní.

Pokud se dáte do psaní opravdu dlouhého textu, uvidíte sami, že aniž byste tam museli cpát něco „na tvrdo“ Váš obsah bude tyto slova obsahovat. Vzniknou tak zcela přirozeně.

Tyto slova by tedy měly být v obsahu alespoň 2-3×, viz. screen.

LSI klíčové slovo

LSI klíčové slovo

Obrázky a videa (multimédia)

Text je samozřejmě velmi dobrý, ale díky tomu, že využijete v obsahu obrázky a videa uděláte jednu základní a nesmírně důležitou věc. Zvýšíte čas návštěvníka na webu, hloubku scrolování a snížíte míru opuštění – tři metriky chování, které Google používá při vyhodnocování kvality obsahu.

Obrázek článek

Externí prolinkování

Opět další chyba, kterou spousta lidí dělá. Důvodem je údajně to, že jim uniká autorita webu – hloupost. Google tyto odkazy využívá k identifikaci tématu na webu.

Můžete tím snáze poskytnout informaci, že váš obsah je opravdu kvalitní zdroj informací.

Pokuste se odkazovat ale na autoritativní weby, poskytují silnější signál relevantnosti.

Externí prolinkování

Interní prolinkování

Umožní Váš obsah provázat napříč celým webem, což Vám pomůže snížit míru opuštění, což je jak jsem již uváděl signál pro Google při určování kvality a relevantnosti obsahu.

Interní prolinkování

Rychlost načítání

Ujistěte se, že vaše stránka je perfektně optimalizována. Rychlost načítání je totiž důležitý hodnotící faktor.

#4 Propagace obsahu a link building (zpětné odkazy)

Obsah plně optimalizován a nyní je čas na propagaci, vlastně další z velmi důležitých bodů.

Dostat vytvořený obsah na přední stránky ve vyhledávači trvá obvykle několik měsíců, proto je velmi důležité jej ihned od začátku propagovat.

Strategií je opravdu nespočet, věřím, že každý využívá jinou. Uvedu základní, které jsem použil.

Zapojte sociální média – využijte volně přístupné skupiny na Facebooku, které jsou přímo relevantní k Vašemu tématu a dejte jim pravidelně vědět o tom, co jste vytvořili.

Staré, ale stále účinné. Neustále zvyšujete povědomí o Vašem projektu a získáváte relevantní návštěvníky.

Taktéž promujte svůj obsah na dalších sociálních sítích, kde se zrovna „čerstvě“ probírá téma, o kterém jste sepsali článek.

Jak to zjistit?

Pomocí nástroje, který je ovšem placený – mention.com. Nahradit ho můžete neplaceným Google Alerts (ten ovšem nepodporuje právě sociální sítě, ale nejsem si jistý).

Každopádně se Vám může hodit při reagování na dané téma na fórech a různých webech, kde se píše právě o vašem klíčovém spojení.

Link building – zpětné odkazy

Pro někoho možná otravná činnost, ale stále to jeden z nejdůležitějších hodnotících faktorů.

Zde je pár technik, které jsem použil při získávání zpětných odkazů

  • Komentování článků a fór
  • Guest Posting
  • Broken Link Building
  • Placený PR článek

Komentování článků a fór

Stále velmi účinná forma získávání zpětných odkazů – ovšem přispívejte opravdu rozumnými komentáři k tématu a snažte se pomoci, nespamujte.

Můžete narazit na jediný problém, a to ten, že spousta webů musí komentář nejdříve schválit, až potom se zveřejní.

Jak jsem postupoval?

Vytvořil jsem si falešný účet – pokud by to byl můj hlavní projekt, rozhodně bych vystupoval pod svým jménem a budoval brand jak projektu, tak i mně samotnému.

Vyhledal jsem si tématické weby konkrétně na toto klíčové spojení a následně jsem přispíval svými komentáři.

Komentář
Není to zrovna skvělý příklad, ale nejedná se zas vyloženě o spam.

Guest Posting

Další forma velmi nízkonákladového white hat link buildingu. Zkrátka oslovíte web, kde máte zájem zveřejnit příspěvek výměnou za odkaz.

V praxi to vypadá následovně – oslovíte dotyčný web, příkladem pro vás může být tato moje emailová šablona s prosbou právě o zveřejnění článku.

Guest Post

Výsledkem byl pak tento článek – https://www.vegansport.cz/clanky/rostouci-trend-i124/

Broken Link Building

Další z technik white hat SEO.

Otázka pro mnohé z vás zní, jak najít tyto odkazy?

Opět zcela jednoduše.

Vyhledáte si tématické články k vašemu klíčovému spojení či tématu o kterém jste napsali a hledáte nefunkční odkazy.

Jak?

Nainstalujete si rozšíření Check My Links a přímo v článku na toto rozšíření kliknete, nástroj pracuje automaticky za Vás a zkontroluje všechny odkazy na dané stránce.

Pokud se tam objeví nějaký nefunkční, můžete se pokusit oslovit protější stranu s návrhem, že jste sepsali obsáhlý článek na dané téma a jestli by nemohli nahradit tento nefunkční odkaz.

Pěkný návod natočil i Brian Dean z Backlinko zde.

Placený PR článek

Nepovolená technika, ale jsem přesvědčen, že ji používá každý. Když se správně používá, je neškodná a těžko odhalitelná.

PR článek jsem na projekt zakoupil jenom jeden.

Jak vypadal?

Můžete si ho prohlédnout na uvedeném odkaze http://dobreazdrave.cz/veganska-strava-aneb-jeji-bohata-pestrost/

Projděte si podrobnější starší článek, který se věnuje právě link buildingu zde.

#5 Výsledky + výdaje a zisky

Konec povídaček. Ukážu Vám přesné fakta a přehledy.

Jaké tedy byly výsledky?

Nejdříve si pojďme ukázat v přehledu jak se zvedla návštěvnost za dobu 6 měsíců a jaká aktivita na webu probíhala.

  • 31. ledna zveřejněný první optimalizovaný článek.
  • V polovině února jsem začal s aktivním link buildingem – trval přesně 11 dnů – přivedeno celkem 2,87k odkazů z 51 domén (26 follow). Jak můžete vidět, toto nejsou žádná robustní čísla. Za 11 dní jsem přivedl pár silných zpětných odkazů – kdybych tento proces stále opakoval a tvořil obsah, na milion procent jsem přesvědčen, že předběhnu veškerou konkurenci.

Zpětné odkazy

  • Koncem března jsem se přestal o web aktivně starat – pouze jsem pravidelně aktualizoval již publikované články.
  • Na webu je 22 článků, z toho jsem 12 publikoval od ledna

Publikované články

Exponenciálně rostoucí návštěvnost

Návštěvnost

Návštěvnost

 

Výdaje

Některé články jsem si napsal sám, takže jsem eliminoval výdaje. Taktéž úpravy šablony.

Stále tu ale nějaké výdaje jsou. Doménu a hosting nebudu započítávat, jelikož web běžel již od minulého roku a tyto položky byly již zaplacené.

Copywriter = 2 články + recepty = 800 Kč

Publikace PR článku = 400 Kč

Celkové výdaje: 1 200 Kč

Zisky

Konverze padaly především z nákupů doplňků stravy, zejména protein, těch padlo 31.

Dále pak suplement blendea, tam padla pouze jedna konverze. Potraviny moc nefrčely, spíše velmi minimálně.

Nebudu zde screenovat každou padlou konverzi, protože bych se uscreenoval, ale namátkově jich pár vyberu.

Co je třeba zmínit je fakt, že nejvíce konverzí přicházelo asi týden po tom, co jsem promoval nějaký obsah na sociálních sítích, kdy na web přišlo zhruba 220 návštěvníků a z toho kolem 50 projevilo zájem (prokliklo se) na nějaký produkt.

První konverze přišla až ke konci března, tedy 2 měsíce po aktivním budování projektu.

Konverze KonverzeKonverzeKonverzeKonverzeKonverzeKonverze

Suma sumárum, celkově máme  289 prokliků na všechny produkty, z toho 37 konverzí (31× protein, 1× blendea, 5× nákup potravin). Konverzní poměr 12,8 %.

Zisk = 1 299,83 (P) + 86,78 (B) + 90 (P) = 1 476,61 Kč

Závěr

Na to, že se sepsalo jen 12 obsáhlých článků a link building se dělal pouhých 11 dní, myslím si, že výsledky jsou pěkné.

Samozřejmě by mohly být daleko lepší a jediná cesta jak bych to udělal je velmi jednoduchá – více obsahu, více zpětných odkazů a vymyšlení další monetizace.

Bohužel na to nemám momentálně dostatek prostoru.

Je ovšem nutno mít stále na paměti, že jsem eliminoval podstatně spoustu nákladů (sepisoval jsem si články, link building vyšel taktéž velmi low costově).

A co vy? Máte nějaký rozběhlý projekt nebo stále váháte? Byla pro Vás tato studie užitečná?

Případová studie: Za jak dlouho lze vytvořit výdělečný projekt
5 (100%) 3 hlas[ů]

Získej exkluzivní marketingové tipy

Tyto tipy sdílím jen se svými odběrateli!

Viktor Holas

Věnuji se digitálnímu marketingu již druhým rokem, nejvíce SEO s přesahem do UX. Svoji práci miluji.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněná. Povinné pole jsou označena *

Share This